Als in een hotel
Begin mei sjouwden we samen alles nasr boven voor een nieuwe badkamer in een huisje van 200 jaar oud. De start van de renovatie van de badkamer door E, de heer des huizes.
Het duurde in totaal wat langer dan wat we tevoren hadden ingeschat maar op de badkamerdeur na, is de badkamer nu echt af.
De badkamerdeur haalde E, de heer des huizes, er aan het begin van de verbouwing uit. Dat scheelde een boel ruimte op de werkvloer! Nu is het het laatste wat er nog ingehangen moet worden.
De deur was diepbruin geschilderd en werd van alle verf ontdaan. Een enorme klus van vele uren schuren en krabben.... Wat er onder vandaan kwam was een mooie houten deur die nog vele jaren mee kan. Hergebruik, toch?
De afgelopen dagen zijn er met nauwkeurige precisie een aantal lagen lijnolie op de deur aangebracht. Een mooi natuurproduct wat bescherming bied én de deur iuder en geleefder maakt.
Kijk, zò zag de badkamer eruit voordat de sloophamer er doorheen ging en de helft van het huis een bouwplaats werd.
En nu... nu voelt het als een badkamer in een hotel. Elke keer staan we te grijnzen van oor tot oor en genieten we van de nieuwe badkamer. En alles eigenhandig door E, de heer des huizes gedaan.
De vloer is "druk" en bewerkt, zols in veel Spaanse huizen, en is mat. De muurtegeltjes hebben de kleur van koffie-met-melk. Het is precies de kleur die in de vloertegels zit.
De groene achterwand is best wel aanwezig. Het zijn hoogglans tegels met een handgevormde uitstraling en zijn niet egaal van kleur. Er zitten spikkeltjes en vlekjes in. Ook deze groene kleur komt terug in de vloertegel.
Een grote wens ging in vervulling met de regendouche. Ik kon wel huilen van geluk toen ik daar de eerste keer onder stond, wàt een heerlijkheid!





Reacties
Een reactie posten
❤️Leuk als je wilt reageren!
Let op! Anonieme reacties worden niet geplaatst.