Tips en Tricks Oktober

Elke tweede vrijdag van de maand, deelt Elizabeth leuke Tips en Tricks die bloggers publiceren. Iedereen heeft wel een handigheidje. In het huishouden, bij het klussen, tijdens de vakantie of om te besparen.... Zo'n tip delen is heel handig, ik heb deze keer een handige tip voor in de keuken....

Zakken stapelen om ruimte in je vriezer te besparen

Koop ziplock zakken om in de diepvries te gebruiken. Plastic doosjes - rond of vierkant - zijn minder efficiënt, ze nemen meer ruimte in. 

Zakken met groenten, vlees of fruit kan je precies vullen zonder onnodige lucht er omheen. Duw je daarna met je hand de inhoud plat in de zak, dan kan je veel meer zakken op elkaar stapelen en past er dus meer in je vriezer. 

Alleen de zakken met vlees gooi ik na het ontdooien weg, de andere zakken spoel ik uit in handwarm water met een druppeltje afwasmiddel gebruik ik opnieuw. 

Handig: schrijf erop wát er in zit en wanneer je het in de vriezer stopt. Wist je trouwens dat je kaas (gesneden of aan één stuk) ook heel goed kan invriezen?

tips en tricks oktober


Reacties

  1. Als je bakjes niet goed vol zitten, verlies je inderdaad steeds ruimte... Ik gebruik zowel bakjes als zakjes, maar het nadeel van de laatsten vond ik dus dat je steeds weer plastic weggooit.
    Aan schoonmaken had ik niet gedacht!
    Je kunt trouwens heel veel dingen invriezen; veel meer dan je denkt... Gewoon een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Plaats je reactie

Meest gelezen

Tips en Tricks September

Oogsten zolang je kan