Het gaat per kilo...

Feestjes worden hier eigenlijk altijd buitenshuis gevierd: de huiskamers zijn doorgaans niet groot genoeg om een verjaardag te vieren. Vaak wordt het buitenshuis gevierd met tantes, ooms, opa's en oma's en neefjes en nichtjes... 

In het park - de kinderen kunnen heerlijk ravotten - op een algemene recreatieplek met barbecues in het buitengebied of op het terras van een restaurant. 

Men versiert de boel zelf met veel ballonnen en vlaggetjes en de taart neemt men over het algemeen zelf mee. Gebakjes zij  hier onbekend. 

We zien regelmatig feestelijke dames met een mooi gevouwen taartdoos langs onze winkel lopen naar een restaurantje met een binnentuin. De ideale plek voor een gezellig feestje!

Een mooi gouden taartdoos van een bekende bakkerij, of een wat moderne doos van een taartenwinkeltje wat nog maar een paar jaar aan de weg timmert.  

Het formaat van de doos is ook afhankelijk van de hoogte van de taart, de taarten zijn geen van allen plat zoals een Limburgse vlaai maar gaan veelal de hoogte in. 


De vitrine staat nooit helemaal vol, veel taarten worden speciaal op bestelling gemaakt. En de kleuren zijn speciaal te noemen: felroze of knalgroen met veel eetbare decoraties. 

De Spanjaard is een zoetekauw....

Geen enkele taart is gelijk, het is allemaal nog handwerk en elke taart is een zoete feestelijkheid met veel chocolade en een mierzoete vulling en behoorlijk aan gewicht.

De prijs van zo'n taart gaat per kilo....



Reacties

Meest gelezen

Gezinsuitbreiding

Tips en Tricks Oktober

Met kerst in het ziekenhuis