Niet sporten maar sjouwen

Vandaag reden we naar de winkel waar we drie weken geleden een waslijst aan spullen hadden besteld. We gaan namelijk de badkamer compleet vervangen! 

Dat mag ook wel, want wat er nu in staat, komt uit de jaren '80 en is echt helemaal "op". De tegels zijn niet meer goed schoon te krijgen, de voegen kruimelen eruit en achter een flink aantal tegels klinkt het hol. Hoog tijd voor een renovatie dus. Het stond ook al drie jaar op ons wensenlijstje. 

We hadden een mooie keuze gemaakt uit het kleine aanbod van wand- en vloertegels. Voor de rest wordt hier bijna alles uit de catalogus besteld. Prima als je al goed voor ogen hebt hoe de badkamer er straks uit moet zien. 

Op de tegels na werd vandaag alles gebracht op straatniveau, zoals ze dat hier zeggen. Voor de rest moet je zelf zorgen dat je het in huis krijgt. 

Zakken cement, tegellijm en voegen spul, een nieuwe toilet (met waterbesparende knop!) een douchewand en een wastafelmeubel. Alles staat onderaan de trap. 

En dan volgt het grote sjouwen! 

Alles moet 100 treden omhoog naar ons huis. 100 treden die niet gelijk liggen, uit grote rotsen bestaan en ook niet allemaal even breed zijn....

Het werd een stevige work-out van een uur maar toen stond alles netjes bij huis. 

Eind van deze week worden de tegels gebracht. Ook dat is nog even een klusje om naar boven te krijgen. Daarna kan het grote verbouwen beginnen! 



Reacties

  1. Dat is een flinke work-out! Maar wel leuk om zo'n project te beginnen, je hebt er straks veel plezier van, succes met de klus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! We waren blij dat we al zo lang sporten en conditie opgebouwd hebben, dat scheelde echt.

      Verwijderen
  2. Dat is inderdaad een serieuze workout. Succes met de tegels naar boven brengen en met het verbouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben hard gewerkt om alles bij jullie huis te krijgen. Veel succes met de tegels die ook nog naar boven moeten en natuurlijk met de verbouwing.
    Dat zal genieten zijn in de nieuwe badkamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, ik geef het je te doen! En dan ook nog zo'n onregelmatige trap...
    Maar wel heerlijk dat de klus binnenkort gaat beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gesjouw. Dan viel het hier achteraf bezien wel mee... Voor iedereen die tot in de hal leverde...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja wat een luxe hé! Hier staat het er vaak expliciet bij: levering tot de stoep. Simpelweg omdat heel veel mensen niet direct "aan de straat" wonen. In de bergen,cof in een appartementencomplex met alleen een (smalle en met veel hoeken) trap.

      Verwijderen
  6. Wat een gesjouw zeg. Maar wel leuk dat jullie zoveel zelf kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

❤️Leuk als je wilt reageren!
Let op! Anonieme reacties worden niet geplaatst.

Meest gelezen

Gezinsuitbreiding

Tips en Tricks Oktober

Met kerst in het ziekenhuis